Skriv din beskrivning här!

Mitt gymnasieval

Fick en kommentar för ett tag sen, någon ville veta om min skola och linje. Förlåt för att jag är så dålig på att svara på kommentarer, blir att jag bara sjukter upp det men nu ska jag bli bättre på det!
 
Jag går första året på Virginska skolan i örebro. Frisör linjen. Jag som alltid har velat bli frisör gör ju något jag verkligen älskar. Jag är sjukt nöjd med skolan, lärarna och eleverna. Det är absolut inte som på skolan som jag gick på förut. Där man tyckte att det var en plåga att gå i korridorerna, där alla gav varandra bitch-blickar osv. Kan inte riktigt beskriva det men jag känner mig mycket tryggare och mer värd på Virginska. Maten är riktigt bra, speciellt om man jämför med maten på adolfsberg, där man inte visste om det var köttgryta eller en hög med lera. Så vad gör man på min linje? Jo, vi har fått våra egna saxsätt där vi har allt vi behöver. Vi klipper våra dockor en gång i veckan, en gång i veckan gör vi uppsättningar, läggningar, fästen osv. Vi lär oss om hårets uppbyggnad, vilket jag (är nog den enda i klassen) tycker är sjukt intressant att sitta och lyssna om. Det finns hur mycket som helst att berätta men nu tog jag några av delarna. Som jag skrev så skulle jag inte kunna bli lyckligare över mitt val. Jag storm trivs! Och jag är jätte glad över att jag inte tog något som mina kompisar. Jag har fått en helt ny start, för mig själv. Folk har fått se en helt annan sida av mig, vilket jag älskar. Så ni som snart ska välja gymnasium, välj inte något bara för att er kompis gör det. Utan gå din egen väg. 
Nu blev det här väldigt mycket men jag hoppas du/ni är nöjda med svaret. 
Har inte tagit så mycket bilder på vad jag har gjort men här är tre iaf.
1a ska jag föna dockan, 2a håller jag på att klipper bob tror jag, och 3dje toppar jag.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback