Skriv din beskrivning här!

om min praktik

Tänkte skrivs lite om hur min vecka har varit på praktiken och lite runt det. 
Först och främst så var jag på Hair Station som ligger inne i stan. Som ni redan vet jobbade (eller vad ni nu vill kalla det) jag mellan 9-18 varje dag. Trodde faktiskt inte att jag skulle pallla vara där i 9 timmar varje dag, men det gick faktiskt riktigt bra och det gick väldigt fort. Räknade ut det och har varit där i ungefär 44 timmar denna vecka, medans jag vanligtvis brukar gå i skolan runt 21 timmar per vecka. 
Så vad fick jag göra, ja eftersom jag bara går i ettan så fick jag inte ta några kunder eller så. Men jag fick hjälpa till att lägga färg osv. Jag diskade,tvättade,soppade hår, torka speglar, bänkar och hyllor, gick ut med soppor, fyllde på med kaffe och kakor, servera kaffe, blev klippt och fick hårinpackning, fick en uppsättning, lärde mig göra 5 och 4 fläta och en flätdounat, lägga färg på tre kunder, tvätta hår, hjälpa till med permanenter och bleka en tjejs toppar. Haha lite kort sådär om vad jag fick göra;) Låter kanske riktigt tråkigt när man läser vad jag fick göra men helt ärligt så var det inte så farligt, fick lära mig jätte mycket och det var super roligt!
Sedan på torsdagen och fredagen så fick jag produkterna på bilderna. Sjukt snällt och jag är verkligen jätte jätte glad över det! Älskar oljan och har en sen innan.  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback